TFC vakantie verslag 2010.

Vrijdag 11 juni de trike uit de stalling en de tassen opladen, en de laatste dingen in de koffer, nu nog een bak koffie en op weg naar Duitsland. De trike werd gestart om 6.50 uur, het was nog bewolkt maar dat deerde ons niet. Om ± 7uur bij Den Oever waar Bertus ook als was aangekomen, even een peuk en op weg naar Teun, bij Heerenveen de tanken nog even vol. Bij Teun aangekomen stonden Annie, Atie, Coby en Teun ons op te wachten met een verse bak  koffie met een koekje. Teun zijn aanhanger aangekoppeld en geïnspecteerd, wij dachten dat Teun voor een maand weg ging, maar dat bleek niet zo, zelf had hij een emmertje mee om in het zand te gaan spelen??

Om negen uur vertrokken wij met drie Trikes uitgezwaaid door de drie dames, de hoek om en gas naar de A32, via Meppel richting Meppen voor de grens even een broodje gegeten, en de rit vervolgd naar Brilon. Vanaf Meppen begon de zon steeds meer door te komen  en het werd telkens lekkerder. onderweg even gestopt bij een benzine pomp om te tanken en even naar het toilet te gaan. Het werd gewoon warm. De rit werd vervolgt , 100 km voor het hotel zijn we wat gaan eten. Daarna de laatste kilometers, we waren vroeg en hebben de rest geheel binnendoor gereden we waren om 16.15 uur in het hotel. Daar werden we verwelkomt door Henny en Cor die waren een kwartiertje ervoor aan gekomen. Tassen eraf, spullen uit de vaste tassen halen en de kamer inrichten, na dit zijn we lekker buiten gaan zitten om wat te drinken.

17.45uur  kwamen Johan en Marjolein aan rijden, toen zij klaar waren met uitpakken zijn we gaan eten, het werd onze eerste maaltijd van de week daar en die was echt geweldig, dit bleef zo de hele week. De avond hebben wij door gebracht op het terras, rond elf uur naar de kamers voor een goede nachtrust.

Zaterdagmorgen om 8.30 uur ontbijten, deze tijd bleven we de hele week volhouden. na het eten een route gemaakt om te gaan rijden via bijna allemaal leuke weggetjes ging de rit, helaas begon het wat te regenen, en besloten om terug te gaan naar het hotel. Op de terugweg schoot er bij Cor en Henny een boutje los, dit konden we voorlopig herstellen met en ander boutje. De koers werd vervolgt naar het hotel, waar nat aankwamen, de natte kleren uit en even wat sleutelen aan de versnellingen maar we bleven de vijf en de achteruit missen. Er zat nu een 6 mm boutje in maar het moest er één van 7 mm zijn.  Dit moest dan maar wachten tot maandag.

Voor het eten nog even wat drinken deze keer binnen in de serre, hierna aan tafel voor de maaltijd.  Na dit naar binnen te hebben gewerkt, zijn we weer naar de serre gegaan om een route uit te zoeken voor zondag. Rond elf uur weer naar de kamers om te gaan slapen.

Zondag. Na het ontbijt, de trike kleding aan voor een rit. Johan en Marjolein gingen wat anders  doen ze wilden dingen gaan fotograferen. Wij om kwart voor elf op weg om de route te gaan beginnen bij het Schlosshotel, daar hebben we een bakje koffie gedronken en de blazen geledigd. We hebben deze ook weer een mooie tocht gemaakt, en hebben onderweg wat gegeten. We hebben deze dag vier meren gezien, het was geweldig mooi, jullie kunnen de foto's op de site zien. Bij één van de stops kwam er een kudde schapen aan met herder en honden was een leuk gezicht.  In de namiddag weer naar het hotel voor het eten, en de plannen voor de volgende dag door spreken. Rustig zitten kletsen en weer richting kamers.

Maandag. De ontbijt tafel stond weer gedekt en na een rustige maaltijd zijn Cor en Bob naar een Peugeot dealer gegaan om het 7 mm boutje te halen. Hier aan gekomen en de man laten zien wat we bedoelden, wilde hij eerst even op de trike gaan zitten, hierna kwam er een monteur met het boutjes en heeft dat er meteen in gesleuteld, hier hoefde niets voor betaald te worden, na de man bedankt te hebben zijn we terug gegaan naar de rest.  We hebben ons aan gekleed voor de rit, en zijn met z'n allen op weggegaan. Alles weer via leuke en minder leuke weggetjes, stenen, zand, en water van alles hebben we gehad. Hert meeste was over het asfalt waar ook behoorlijke gaten in zaten, we hebben geluncht aan een meer, de zon branden behoorlijk. We waren rond half zes weer bij het hotel, eerst alle stof en vuiligheid  eraf halen om aan het avond eten te beginnen. Na het eten nog even buiten zitten daarna naar binnen voor de rit van morgen uit te zoeken.

Dinsdag. Na het ontbijt aankleden voor een rit deze werd voor gereden door Cor en ging onder ander langs het grootste meer van Duitsland, en deze was erg groot, in een één of ander dorpje hebben we koffie gedronken met een wafel bedekt met jam, ijs, slagroom en allerlei vruchten, dit was een hele maaltijd.  Na wat Hollanders bij ons op de trike te hebben gefotografeerd zijn we verder gegaan. Ook deze dag waren we rond half zes thuis.  Een alweer op het terras kunnen zitten wachtende op het eten. De avond liep weer als vanouds kletsen een hoop lol en de route voor morgen uitzoeken. Deze avond werd het wat later er zaten nog een aantal mensen op het terras, kwart voor twaalf naar onze mandjes.

Woensdag. Deze dag na het ontbijt gingen we weer op weg met Teun als voorrijder, de rit begon bij Willingen en was 154 km lang, de start was een beetje moeilijk te vinden en het einde ook, Ook deze rit kwamen we door leuke dorpjes en mooie weggetjes, de temperatuur was weer goed, rond een of uur vier was het eind inzicht, maar Teun had er nog zin in en begon de rit weer opnieuw dacht wij, we zaten ongeveer 12 km van het hotel af, en Teun zetten zijn Miep op dit adres, helaas stond alle snelwegen vermijden, na een hoop geseind te hebben en Teun bijna tot stoppen moeten dwingen is de apparatuur gecorrigeerd en van 62 km terug gebracht naar 26 km, nog even een tankstop en de laatste kilometertjes naar de eind bestemming. De avond was wederom gezellig en rond elf uur naar bed.

Donderdag. Wij gaan vandaag een ritje maken van 170 kilometer, het weer was weer goed,  na een tijdje  zagen we een eettent om een hapje te nuttigen, daar bleek dat het spatbord van Bob los zat er was een steuntje afgebroken, dit provisorische vast gezet te hebben, zijn we de rit vervolgt, na een paar kilometertjes hoorde Bob vreemde geluiden bij zijn voorwiel, wij hebben dit onderzocht en er bleek een wiellager kapot te zijn, de afstand naar het hotel was 44 kilometer we zijn rustig terug gereden. Nadat we bij het hotel gearriveerd waren, zijn we de boel uit elkaar gaan halen, het voorwiel eruit de lagers verwijderen en de steun van het spatbord eraf gehaald. Cor had voor de vakantie een nieuwe remschijf gemonteerd en nieuwe blokken, de blokken waren nu al versleten tot op het ijzer. Nieuwe blokken hadden we mee en deze er op gesleuteld dit was klaar, en nu eerst even eten. Na het eten zijn we gaan bellen naar louis of zij deze lagers hadden maar helaas niet. Wel waren zij zo vriendelijk om ons een telefoonnummer te geven van een motorzaak, deze konden we vrijdag morgen bellen, nu eerst genieten van een gezellige avond.

Vrijdag na het ontbijt de motorzaak gebeld en deze verwees ons naar een ander bedrijf, en hier was het raak de lagers hadden zij op voorraad, Cor ging deze ophalen, en Bertus en Bob naar een garage om de steun te laten lassen. Om kwart voor elf hadden we alles weer voor elkaar, de handen wassen en overleggen wat we verder gingen doen. Marian wilde nog sandalen kopen en Marjolein wilde winkelen, Johan wilde naar Paderborn om bij Louis te kijken. Aankleden en we gingen naar Brilon daar Marjolein afgezet te hebben in de stad, gingen we naar de schoenenzaak 6 km verderop, deze was alleen geopend van drie tot zeven uur. Dan eerst maar naar Louis, daar wat rond gelopen te hebben zijn we wat gaan eten, hier ook weer volop zon. Nu terug naar de schoenenzaak maar deze hadden Marian haar maat niet meer. Ze kan ze bestellen via de fax en dan worden ze opgestuurd. Nu voor de laatste maal terug naar het hotel, eerst nog even op het terras gezeten, en daarna het galgenmaal wat betreft het warme eten.  De avond was weer erg gezellig en we hebben afscheid genomen van de serveerster  Juliana die ons de hele week van alles had voorzien. Om kwartover elf naar ons bedje voor de laatste nacht hier.

Zaterdag. Eerst het één en ander inpakken, en op naar de eetzaal voor het ontbijt, lunchpakket klaar gemaakt (wat we de hele week gedaan hadden) en de trike optuigen. Cor en Henny reden rond kwart voor tien weg. De rest reed op kwart over tien richting huis.  Na een kilometertje of veertig begon het wat te regenen dit viel nog mee. Later werd het behoorlijk donker en besloten om de helmen op te zetten was trouwens  geen verkeerde beslissing, het begon stevig te regenen dit duurde 10 minuten en het klaarde weer op af en toe nog een klein buitje. Zo zeventig kilometer voor Heerenveen gingen Johan en Marjolein hun eigen weggetje naar huis. Rond vijf uur waren we in Heerenveen en Annie, Atie, Coby stonden ons op te wachten met gebak en koffie, dit kon zeker Teun goed gebruiken want we hebben het idee dat hij wat afgevallen is deze vakantie. Tegen half zeven vertrokken wij richting Noord Holland waar wij om half acht arriveerden, de trike leeg halen en de vakantie zat erop.

Wij hebben met elkaar een hoop plezier gehad en veel gezien, het was weer een geslaagde vakantie.